Zapraszam Cię do udziału w programie, pogłębiającym uważność oraz umiejętność zatroszczenia się o siebie, nacechowanego zrozumieniem i współczuciem.   

Dzięki edukacji większość z nas w dużym stopniu opanowała matematykę lub historię, ale bardzo niewiele dowiedziała się o tym jak funkcjonuje umysł.  W kulturze Zachodu dzieci nie uczy się, że radzenie sobie z własnym umysłem bywa bardzo trudne i złożone – tyle jest w nim pasji i uczuć, mających źródło w mózgu, który ewoluował przez miliony lat. Nic albo prawie nic nie mówi się o tym, abyśmy byli uważni i współczujący wobec tego, co dzieje się w umyśle, ani o tym, że jedno i drugie może naprawdę pomóc, kiedy zmagamy się z lękiem, złością, depresją, czy zwątpieniem w siebie. Biorąc pod uwagę postępy psychologii i rozwój wiedzy na temat umysłu, jest to niemal katastrofa.


„Uważne współczucie” Paul Gilbert, Choden

Program MBCL Mindfulness Based Compassionate Living  (Życie pełne współczucia w oparciu o uważność ) został opracowany przez Erika van den Brink oraz Fritza Kostera w oparciu o badania, które pokazały, że trening współczucia pozytywnie oddziałuje na nasze emocjonalne i fizyczne zdrowie oraz na jakość relacji z innymi (badania Paul Gilberta, Kristin Neff, Barbary Ferederickson).

Uważność i współczucie to naturalne ludzkie umiejętności, które możemy ćwiczyć poprzez praktykę. Współczucie nie oznacza pobłażania sobie czy innym – wymaga odwagi, aby troskliwie i umiejętnie zająć się tym, co jest w nas bolesne. Dzięki temu lepiej radzimy sobie w trudnym wewnętrznym obszarze –  emocji, samokrytycznych myśli, wewnętrznych schematów.

Tematy spotkań:

  • Jak ewoluowaliśmy – po co praktykować współczucie?
  • Moje reakcje na zagrożenie i budowanie współczucia dla siebie – uzdrawiająca moc współczucia
  • Rozsupływanie wewnętrznych wzorców, jak zająć się wewnętrznym krytykiem oraz bolesnymi emocjami: wstydem, nieśmiałością, poczuciem winy, zawiścią
  • Współczucie w relacjach
  • Rozwijanie szczęścia  oraz życia pełnego zaangażowania i znaczenia
  • Jak wplatać współczucie w codzienne życie?

W trakcie kursu otrzymasz nagrania z nowymi praktykami oraz materiały pisemne.

Struktura programu:

  • 8 spotkań w czwartki w godzinach 18:00 – 20:30
  • Zaczynamy po feriach 27 lutego 2020, ostatnie spotkanie 16 kwietnia
  • Dzień Uważności – sobota 4 kwietnia w godz. 10:00 – 16:00

Miejsce: Warszawa Mokotów, ul. Grażyny 15 (Naturalne Centrum Zdrowia, sala Biała)

Cena: 950 zł – płatne w dowolnych ratach

Program przeznaczony jest dla osób zaznajomionych już z praktyką uważności.

Zapisy droga mailową: jolanta.tadeusiak@gmail.com

Jeśli masz pytania, chcesz porozmawiać – napisz lub zadzwoń do mnie Tel: 608 419 910

Jolanta Tadeusiak – psychoterapeuta, doświadczony nauczyciel programu redukcji stresu MBSR, programu Uważność w Relacjach IMP oraz programu MBCL Mindfulness Based Compassionate Living. Więcej o mnie: http://mindful-life.pl/o-mnie/

Poznaj mnie bliżej – moje wystąpienia:

%d bloggers like this: