MBSR ( Mindfulness Based Stress Reduction) – jak odzyskać spokój i utraconą energię.

MBSR ( Mindfulness Based Stress Reduction) – jak odzyskać spokój i utraconą energię.

Zapraszam do udziału w programie redukcji stresu MBSR      

Współczesne życie związane jest z ogromnym tempem oraz wymaganiami,  jakie stawia nam świat i jakie stawiamy samym sobie. Staramy się coraz mocniej i mocniej  – często jednak jedynym  efektem naszych starań jest przeciążenie, pośpiech, stres, niezadowolenie z siebie i odkładanie życia na później. Któż z nas boleśnie nie doświadczył fiaska takiej strategii?

Czas więc na praktykę uważności – antidotum na stres, przeładowanie i pośpiech w naszym życiu!

Praktyka uważności to łagodny i stopniowy trening dla naszych umysłów:

  • Tak, jak możemy ćwiczyć mięśnie, tak też możemy ćwiczyć własny umysł, aby krok po kroku odzyskiwać spokój, traconą energię, równowagę emocjonalną oraz zadowolenie z życia!
  • Uważność oznacza bycie skupionym i obecnym. To niezbędny warunek aby działać skutecznie, wychodzić z więzienia nawykowych zachowań i dokonywać mądrych wyborów na ścieżce swojego życia.
  • Praktyka uważności związana jest nieodłącznie z postawą życzliwości dla siebie i innych, która łączy się z takimi cechami jak: inicjatywa, ciekawość, szczęście, optymizm.

Dla kogo?

Program MBSR wspiera wszystkich, którzy chcą zadbać o jakość swojego życia. W szczególności to propozycja dla tych, którzy chcą:

  • odnaleźć większą równowagę wewnętrzną oraz dobre samopoczucie
  • zredukować stres w życiu osobistym/zawodowym
  • złagodzić objawy psychosomatyczne związane ze stresem – bezsenność, zmęczenie, wysokie ciśnienie i inne
  • lepiej radzić sobie z trudnymi emocjami – przygnębieniem, napięciem, lękiem, złością
  • lepiej radzić sobie z uporczywymi myślami, zamartwianiem się
  • rozwinąć umiejętność pełnego skupienia się, która zwiększa skuteczność i efektywność pracy oraz nauki
  • zwiększyć pewność siebie i samoakceptację

Program MBSR został opracowany w klinice Redukcji Stresu na Uniwersytecie Medycznym w Massachusetts w USA przez prof. Jona Kabat – Zinna . Obecnie stosowany jest w:

  • ponad 250 ośrodkach medycznych w USA i wielu ośrodkach w Europie
  • w szkolnictwie
  • w biznesie
  • w instytucjach sektora publicznego
  • w sektorze wojskowym (US Marine Corps)

Program MBSR prowadzony jest zgodnie z międzynarodowymi standardami a jego efekty zostały potwierdzone w licznych badaniach naukowych. Na program składają się :

  • indywidualne spotkanie wstępne,
  • 8 spotkań grupowych (do 12 osób), trwających każde po 2,5 godziny,
  • jeden Dzień Uważności (6-godzinny trening uważności),
  • indywidualna konsultacja po zakończeniu programu.

Uczestnicy otrzymują w ramach programu materiały pisemne oraz audio. Zajęcia prowadzone są w bardzo przyjazny, zapewniający poczucie bezpieczeństwa sposób :) 

Kiedy – spotkania będą odbywały się co tydzień w poniedziałki w godz. 18:00 – 20:30. (z wyjątkiem Poniedziałku Wielkanocnego)

Terminy: pierwsze spotkanie 29 II, ostatnie spotkanie 25 IV. Dzień Uważności – sobota 16 IV

Cena: 900 zł (możliwa płatność w ratach)

Miejsce: Warszawa, ul Grażyny 15 (Mokotów, blisko Placu Unii Lubelskiej), Naturalne Centrum Zdrowia

Więcej informacji na temat programu i o mnie znajdziesz na mojej stronie www.mindful-life.pl oraz stronie Polskiego Instytutu Mindfulness www.polim.pl

 Jolanta Tadeusiakcertyfikowany nauczyciel programu MBSR oraz IMP (Interpersonal Mindfulness Program), psycholog, coach, mentor oraz członek Rady Programowej  Polskiego Instytutu Mindfulness 

Bezpłatne spotkanie informacyjne odbędzie się w środę 10 lutego w godzinach 18:30 – 20:00 – ul. Grażyny 15 (Mokotów), Naturalne Centrum Zdrowia. Dowiesz się, na czym polega program MBSR, jakich korzyści możesz się spodziewać, biorąc w nim udział, poprowadzę ćwiczenia przybliżające praktykę uważności, odpowiem na Twoje pytania.

„Tylko jeden czas jest ważny- teraz! To najważniejszy czas, bo to czas jedyny, kiedy mamy jakąkolwiek moc” (Lew Tołstoj)

jolanta.tadeusiak@gmail.com  tel.  608 419 910

%d bloggers like this: