Jolanta Tadeusiak

psycholog, psychoterapeuta, coach, trener

Jednym z ważniejszych odkryć w moim życiu jest praktyka Mindfulness (praktyka uważności) – jej prostota  i moc pozytywnego oddziaływania na nasze umysły, zdrowie i emocje. Pozwala mi ona zatrzymać się i odpocząć od ciągłego potoku myśli, powracać do spokoju i większego dystansu. Wraca wtedy pozytywna energia i przestrzeń, w której pojawiają się spokojniejsze i mądrzejsze wybory oraz działania.

Moje wykształcenie wspiera mnie w dzieleniu się tą praktyką – jestem psychologiem, coachem, trenerem umiejętności psychospołecznych oraz psychoterapeutą.

Zajmuję się również prowadzeniem własnej firmy projektowej (od ponad 15 lat), gdzie spotykam się z całą gamą współczesnych wyzwań. Jestem żoną oraz matką dwóch dorosłych synów, co bywało i jest nadal doskonałą lekcją życia.

To, co wnoszę do spotkania z drugim człowiekiem to szacunek i ciekawość. Na moich spotkaniach doświadczysz bezpiecznej atmosfery, wspierającej życzliwy kontakt ze sobą samym i z innymi – aby lepiej rozumieć  siebie i wychodzić z ograniczających nas nawykowych reakcji i zachowań.

Jestem certyfikowanym przez  IMA (The Institute for Mindfulness – Based Approaches) nauczycielem Programu Redukcji Stresu MBSR opartego na uważności (Mindfulness–Based Stress Reduction).

Szczególnie interesuje mnie tematyka relacji międzyludzkich. Ukończyłam szkolenie prowadzone przez Florence Meleo-Meyer (Center for Mindfulness, University of Massachusetts Medical School) oraz Phyllis Hicks, uprawniające mnie do prowadzenia programu Uważność w RelacjachInterpersonal Mindfulness Program (IMP).  To cykl spotkań, stanowiący kontynuację kursu MBSR, wspierający nas w odnajdywaniu większego spokoju i rozluźnienia w kontaktach z innymi ludźmi.

Ukończyłam również program nauczycielski, prowadzony przez Erika van den Brink oraz Fritsa Kostera, przygotowujący do prowadzenia programu MBCL Mindfulness Based Compassionate Living (Życie pełne współczucia w oparciu o uważność). Program ten został opracowany w oparciu o badania, które pokazały, że trening współczucia pozytywnie oddziałuje na nasze emocjonalne i fizyczne zdrowie oraz na jakość relacji z innymi (badania Paul Gilberta, Kristin Neff, Barbary Ferederickson). Uważność i współczucie to naturalne ludzkie umiejętności, które możemy ćwiczyć poprzez praktykę. Współczucie nie oznacza pobłażania sobie czy innym – wymaga odwagi, aby troskliwie i umiejętnie zająć się tym, co jest w nas bolesne. Dzięki temu lepiej radzimy sobie w trudnym wewnętrznym obszarze – emocji, samokrytycznych myśli, wewnętrznych schematów.

Jestem wykładowcą i mentorką Studium Nauczycielskiego, przygotowującego do samodzielnego prowadzenia programu redukcji stresu opartego na uważności MBSR.

Ćwiczę jogę oraz uwielbiam piesze wędrówki – bliskie i dalekie. Organizowałam wyprawy górskie (np. do Tybetu, Peru, Uzbekistanu, Kirgizji, Nepalu– baza pod Mount Everestem) oraz zdobyłam wiele trudnych szczytów,  takich jak: Chachani (6075 m n.p.m.), Cotopaxi (5897), Kilimandżaro (5895), Elbrus (5642), Ararat (5137).

Wielokrotnie przekonałam się, jak ogromną moc ma nasz umysł 🙂

jolanta.tadeusiak@gmail.com

Tel.: 608 419 910